Jak widać z przeprowadzonych wywiadów z firmami, najczęstszym kierunkiem, jaki obierają polskie firmy – to Niemcy i USA. Wynika to z naturalnych kierunków wcześniejszych emigracji z Polski, tym również lepszej […]
W publikacji zebranych zostało osiem success story, opisujących eksport produktów i usług polskich firm IT na rynek zagraniczny.
Jak widać z przeprowadzonych wywiadów z firmami, najczęstszym kierunkiem, jaki obierają polskie firmy – to Niemcy i USA. Wynika to z naturalnych kierunków wcześniejszych emigracji z Polski, tym również lepszej znajomości tych krajów od innych, a także posiadanymi tam znajomościami, rodzinami itp. W przypadku wchodzenia na rynki zagraniczne przez firmy małe, start-upy, widać potrzebę finansowania zarówno procesu poszukiwania partnerów, jak również rozpoczynania działalności zagranicznej. Do największych trudności przy wchodzeniu na nowy rynek firmy zaliczają: różnice kulturowe, czasowe i odległość.
Pobierz raport “Analiza dotycząca eksportu usług oraz produktów ICT”
Kluczowe wnioski, rekomendacje z raportu omawiano 29 listopada w Centrum Prasowym PAP podczas deb...
Patronat medialny W piątek 29 listopada br. w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej odbyła się deba...
Zapraszamy do zapoznania się z analizami i rekomendacjami ekspertów KIGC, przedstawicieli sektora...